Alcem el porró

Aquesta cançó va ser inspirada després de conèixer les idees del filòsof grec Epicur

En què es tradueix, doncs, la seva idea d'una vida feliç? 
En una vida senzilla amb sòlides amistats, petits plaers i allunyada de tensions innecessàries. Una vida tranquil·la sense excessos: independent, autònoma, autàrquica. Una vida basada en el mateix principi de la filosofia estoica: l'ataràxia.


La tranquil·litat d’ànim. La pau d’esperit.
I tota la seva filosofia hi està enfocada.

Per a Epicur, el coneixement no serveix
per res si no ajuda l'home a ser feliç. 

Hem de viure i gaudir del present encara que
demà hàgim d'anar a la guerra. 

Si perdonem al nostre enemic guanyarem
en pau i serenitat.


Les frases més famoses d’Epicur:
  • “Mengem i beguem, ja que demà morirem”
  • «Déus? Potser n'hi haurà. Ni ho afirmo ni ho nego, perquè no ho sé i no tinc manera de saber-ho. Però sí que sé, perquè m'ho ensenya l'experiència diària, que si existeixen ni s'ocupen ni es preocupen per nosaltres”
  • “El plaer és el principi i la fi de la vida feliç”
  • “La mort és una quimera, doncs, quan jo estic, no hi és ella; i quan hi és ella, no estic jo”
  • “Res és suficient per a qui suficient és poc”
  • “Vols ser ric? No t'afanyis a augmentar els teus béns, sinó a disminuir la teva cobdícia”
  • “Hem de meditar sobre les coses que ens reporten felicitat, perquè si en gaudim, ho posseïm tot, i si ens falta, fem tot el possible per obtenir-la”.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

L'Alquimista mig grillat

A la frontera